Vajalikud tihendid ja tööriistad

  • sisselaske kollektori tihendid - 2 plekist riba (paremal üleval ääres)
  • gaasiklapi tihend - mina loobusin ostmisest (~500 kr) ja kasutasin Loctite 5920'i
  • 2tk klapikambri kaane tihendit (kummist mustad)
  • 2tk vaskseibi (kütusevooliku kinnitus)
  • 5l jahutusvedeliku
  • purk karburaatoripuhastusvahendit
  • Loctite RTV Silicone 5920 High Performance Copper Gasket Maker
  • Osta / laena / varasta dünamomeeriline võti - pisem selline, kuni 26 Nm

    Padruneid, mida vaja läheb: 10mm, 12mm, 14mm
    14mm on vaja ka pikendust, kuna kollektori tagumise otsa mutrid/poldid on sügaval.

    Juhendid

    1. AutoZone sisselaske kollektori eemaldamise juhend

    2. AutoZone klapikambri kaane eemaldamise juhend

    3. MX6.com klapikambri kaane tihendite vahetuse howto

    4. Ford Probe Mazda MX6/626 FAQ Jahutusvedeliku vahetuse howto

    Sisselaske kollektor

    Eemaldamine

    1. Lase kütusesüsteemist rõhk maha

    Otsi üles kapoti all must kaitsmekarp, seal on relee NF02 (roheline), mis lülitab kütusepumpa - sikuta välja.
    Ava bensupaagi kork korraks.
    Ürita käivitada.
    Pane relee tagasi.

    2. Eemalda aku massiklemm ja lase jahutusvedelik välja

    Jahutusvedeliku eemaldamine.

    Roni auto alla ja vaata radika paremat äärt.
    Seal on väike voolik, mille kohal on liblikmutter... keerva viimane lahti ja ämber alla...

    NB! Kui tahad korraliku jahutusvedeliku vahetust siis :
    1. kui auto veel töötab lükka soojendus maksimumi, sellega saad salongi osast ka vedeliku kätte.
    2. õlifiltri külge läheb 2 voolikut - eemalda mõlemad ja lase sealt ka välja...
    3. nüüd jääb veel natuke tagumisse blokki sisse aga selle punni eemaldamine eeldab juba uue vaskseibi otsimist ja mina loobusin.
    4. natuke läbiloputust deioniseeritud või destilleeritud veega ja kärab.

    Täitmiseks varu 5 l vedeliku

    4. Eemalda õhukogur ja õhufiltri osa

    Korja kõik kruvid/mutrid kokku ja pista pisikestesse kilekottidesse... igale kleeps peale, millega tegu oli.

    Õhulugeja küljes on pistik - ühenda lahti.
    Võta klambritest õhufiltri karp lahti,
    Keera 90° pöörde sisselaske kollektori poolne kinnitus lahti,
    Loksuta asi maha ja pista riiulisse.
    Filtrikarbi võid külge jätta.

    5. Juhtmete ja voolikute eemaldamine

    Küünlajuhtmed ja küünlad maha.

    Tagasipanekul :
    Jagaja kaanel on numbrid peal ja NGK kaablitel on samuti...
    Kui pole siis võid lipikutega märgistada aga ega suurt neid valesti panna ei saagi

    Gaasitross - 2 mutrit ja maha ..lehtvõti aitab ja siis eemalda trossi ots klapi mehaanika küljest.
    VRIS'i elektroonika plaat, mis asub gaasitrossi taga ja on kinnitatud kollektori külge - 2 mutrit ja maha.

    Mõlema VRIS'i kanistrikese külge lähevad voolikud - sikuta lahti.
    Kõik muud sisselaske kollektori/gaasiklapi külge minevad voolikud ja juhtmed - sikuta lahti.

    Voolikute puhul aitab, kui lapiku kruvikeeraja otsaga õrnalt lükata vooliku otsa iga nurga alt.
    Nad on sinna kuumaga külge surnud... ilus oleks nad silikoniga üle käia
    Kõik voolikud, mis on rabedaks läinud vaheta ära...

    Peamine vaev saab olema jämeda IAC voolikuga, mis tuleb sisselaske kollektorist ja keerab 90° nurgaga gaasiklapi alla.

    Kollektori all (gaasiklapi kinnituse juures) on vaakumvoolik, mis on ühendatud metalltoruga. (sinise tihendi alt jookseb välja)

    NB! Kollektori üles tõstes pead selle vooliku lahti ühendama !

    Toru on pikk - üks ots läheb esimese klapikambri kaane külge ja teine jookseb tagumise külge, lisaks on sinna külge keevitatud pisemad torud...
    Mina võtsin ka selle toru lahti - kuna kummivoolikute kakkumine mulle ei meeldinud siis oli lihtsam toru paigale jätta.
    Toru esimese ja tagumise otsa voolikud tuleb siiski eemaldada.

    6. Bensiinivoolikud

    Ühenda voolikud lahti ja tagasijooksvale liinile (kütuserõhu regulaatori küljes olev) pane mingi punn ette - pisike WiFi kaardi antenn sobis ideaalselt :)

    Pealetulev ots läheb siis poldiga fuel raili (eestikeeles ?) seal on 2 vaskseibi, mis tuleb pärast asendada.

    7. EGR elektroonikaplaadi kinnitus

    Roni kaassõitja poolt kollektori otsa ja aja käsi kollektori taha.
    Seal taga all juhipoolsel küljel on metall klamber, mis ühe otsaga on plokikaane küljes ja teisega sisselaske kollektori küljes.
    12 mm poldid - võta lahti ja kotti.

    8. Gaasiklapi eemaldamine

    4 mutrit maha ja kogu metall kila kolaga kotti
    Õngitse alt lahti tühikäigu mootori pistik, gaasiklapi pistik, jahutusvedeliku ja IAC voolik...
    Sikuta lahti ja eemalda... eemaldamine on lihtsam, kui kollektor on lahti.

    9. Kollektori eemaldamine

    Poldid lahti ja kuku nõksutama - kummihaamer on heaks abiks.
    Tõsta keregelt üles ja nagista see peenike vaakumvoolik alt lahti.
    Tõsta kollektor maha ja kata plokikaane sisselaske augud kaltsuga.
    Hangi suurem purk karburaatoripuhastus vahendit ning nühi kollektorist EGR'i süsiniku ja karterituulutuse õliaurude segu maha.

    Sul on võimalus hiljem karterituulutuse voolikule mingi kogumiskann vahele korraldada... kui vaja viskad minema ja paned uue. Mina kasutasin kütusefiltrit

    10. klapikambri kaante eemaldamine

    Esimesel kaane ees ääres jookseb karterituulutuse voolik tagumise kaane külge - eemalda see.

    Muideks see voolik eemaldati 97 aasta mudelitel.
    Mazda insenerid avastasid, et õhutus ei käinud läbi karteri vaid läks otse läbi selle tasakaalustus torustiku sisselaske kollektorisse...

    Võimalik oleks avad blokeerida nii kaanes, kui torul ja see toru tagasi panemata jätta, mida ma enda autol ka tegin.

    Eemalda kaaned, erinevate kaante poldid ja tihendid pane eraldi kotti.

    Puhasta kõik pinnad, eemalda vana tihendi silikoon jne

    Esimese kaane küljest läheb 90° paindega voolik sisselaske kollektorisse.

    Võta see 90° paindega klapike ja lase karburaatoripuhastusvahendiga kõvasti läbi - kui teda loksutada peab ta vabalt klõbisema.

     

    Paigaldamine

    1. Klapikambri kaante paigaldamine

    Uuri mõlemat klapikambri kaane tihendit ja leia õige (R - salongipoolne)
    Paigalda nad soonde... mootoriõliga võid enne kergelt soonepoolse osa kokku teha - läheb libedamalt.
    Võta Loctite 5920 ja lapiku kruvikeeraja otsaga kanna plokikaane igale 90 kraadisele pöördele õhuke kiht:

  • ees nukvõlli rataste ümbrus,
  • tagumised ümarad avad,
  • küünlaümbrused
  • Paigalda pehmelt kaaned ja vaata, kas kõik klapib.

    Keera näpuga õrnalt poldid kinni järgnevas järjekorras

    Keera võtmega kuskil 3-4 ringi järjest suureneva jõuga, kuni kaaned saavad 8Nm jõuga kinni.
    Kuna tihend/silikon vaikselt annab järgi tee kontrollring, et jõud on ikka kõikjal sama.

    2. Sisselaske kollektori paigaldamine

    Puhasta plokikaane sisselaske pinnad ja paigalda sisselaske kollektori tihendid.

    Tõmba õrn kiht Lockite 5920 gaasiklapi poolsele otsale.
    Tõsta kollektor paigale ja ühenda alumine pisike vaakumvoolik.
    Sokuta kõik poldid mutrid oma kohale ja keera neid õrnalt kinni - loks on vajalik, et gaasiklapi lihtsamalt otsa saaks.
    Ühenda gaasiklapp jahutussärgiga ja paigalda ta kollektori külge.
    Ühenda IAC voolik ja soovitatavalt kasuta kruvikeerajaga pingutatavaid sulgureid.

    Pinguta kollektor kinni 3 ringiga kuni jõuni 25 Nm järgnevalt :

     

    3. Ühenda bensiinivoolikud

    Keera pumbast tulev metalltoru poldiga fuel raili külge kinni 33 Nm (mõistusepiires tugevalt, kui võti ei näita)
    Ühenda paaki viiv voolik rõhuregulaatoriga, regulaator kollektoriga.

    4. Juhtmed ja vaakumvoolikud

    Kinnita EGR'i klamber plokikaane ja kollektori külge.
    Paigalda kõik juhtmed, voolikud, gaasitrossid jne

    Vaakumvoolikute kontrollimiseks on järgnev joonis:

     

    Paigalda küünlad, küünlajuhtmed.

    5. Jahutusüsteemi täitmine

    Kui jahutussärgi loputust pole kaua teinud siis kalla nii paisupaagi kui ka mootori täitmisavast vett sisse ja hoia ämber all.
    Kalla natuke jahutusvedeliku ja uha vesi välja, sulge radiaatori kork ja ühenda voolikud õlifiltri juures.
    Täita süsteemi paisupaagi kaudu 1l/minutis kuni täitumiseni (kiiresti täites satub süsteemi õhk - õhumullid rikuvad tühikäigu ära), sulge kork.
    Jätka täitmist mootori täitmisava kaudu, kuni täitumiseni.

    Hiljem kontrollida taset mootori täitmisava kaudu ja vajadusel lisada.