Osta / laena / varasta dünamomeeriline võti - pisem selline, kuni 26 Nm
Padruneid, mida vaja läheb: 10mm, 12mm, 14mm
14mm on vaja ka pikendust, kuna kollektori tagumise otsa mutrid/poldid on sügaval.
Juhendid
1. AutoZone sisselaske kollektori eemaldamise juhend
2. AutoZone klapikambri kaane eemaldamise juhend
3. MX6.com klapikambri kaane tihendite vahetuse howto
4. Ford Probe Mazda MX6/626 FAQ Jahutusvedeliku vahetuse howto
Sisselaske kollektor
1. Lase kütusesüsteemist rõhk maha
Otsi üles kapoti all must kaitsmekarp, seal on relee NF02 (roheline), mis lülitab kütusepumpa - sikuta välja.
Ava bensupaagi kork korraks.
Ürita käivitada.
Pane relee tagasi.
2. Eemalda aku massiklemm ja lase jahutusvedelik välja
Jahutusvedeliku eemaldamine.
Roni auto alla ja vaata radika paremat äärt.
Seal on väike voolik, mille kohal on liblikmutter... keerva viimane lahti ja ämber alla...
NB! Kui tahad korraliku jahutusvedeliku vahetust siis :
1. kui auto veel töötab lükka soojendus maksimumi, sellega saad salongi osast ka vedeliku kätte.
2. õlifiltri külge läheb 2 voolikut - eemalda mõlemad ja lase sealt ka välja...
3. nüüd jääb veel natuke tagumisse blokki sisse aga selle punni eemaldamine eeldab juba uue vaskseibi otsimist ja mina loobusin.
4. natuke läbiloputust deioniseeritud või destilleeritud veega ja kärab.
Täitmiseks varu 5 l vedeliku
4. Eemalda õhukogur ja õhufiltri osa
Korja kõik kruvid/mutrid kokku ja pista pisikestesse kilekottidesse... igale kleeps peale, millega tegu oli.
Õhulugeja küljes on pistik - ühenda lahti.
Võta klambritest õhufiltri karp lahti,
Keera 90° pöörde sisselaske kollektori poolne kinnitus lahti,
Loksuta asi maha ja pista riiulisse.
Filtrikarbi võid külge jätta.
5. Juhtmete ja voolikute eemaldamine
Küünlajuhtmed ja küünlad maha.
Tagasipanekul :Mõlema VRIS'i kanistrikese külge lähevad voolikud - sikuta lahti.
Kõik muud sisselaske kollektori/gaasiklapi külge minevad voolikud ja juhtmed - sikuta lahti.
Voolikute puhul aitab, kui lapiku kruvikeeraja otsaga õrnalt lükata vooliku otsa iga nurga alt.
Nad on sinna kuumaga külge surnud... ilus oleks nad silikoniga üle käia
Kõik voolikud, mis on rabedaks läinud vaheta ära...
Peamine vaev saab olema jämeda IAC voolikuga, mis tuleb sisselaske kollektorist ja keerab 90° nurgaga gaasiklapi alla.
Kollektori all (gaasiklapi kinnituse juures) on vaakumvoolik, mis on ühendatud metalltoruga. (sinise tihendi alt jookseb välja)
NB! Kollektori üles tõstes pead selle vooliku lahti ühendama !
Toru on pikk - üks ots läheb esimese klapikambri kaane külge ja teine jookseb tagumise külge, lisaks on sinna külge keevitatud pisemad torud...
Mina võtsin ka selle toru lahti - kuna kummivoolikute kakkumine mulle ei meeldinud siis oli lihtsam toru paigale jätta.
Toru esimese ja tagumise otsa voolikud tuleb siiski eemaldada.
6. Bensiinivoolikud
Ühenda voolikud lahti ja tagasijooksvale liinile (kütuserõhu regulaatori küljes olev) pane mingi punn ette - pisike WiFi kaardi antenn sobis ideaalselt :)
Pealetulev ots läheb siis poldiga fuel raili (eestikeeles ?) seal on 2 vaskseibi, mis tuleb pärast asendada.
7. EGR elektroonikaplaadi kinnitus
Roni kaassõitja poolt kollektori otsa ja aja käsi kollektori taha.
Seal taga all juhipoolsel küljel on metall klamber, mis ühe otsaga on plokikaane küljes ja teisega sisselaske kollektori küljes.
12 mm poldid - võta lahti ja kotti.
8. Gaasiklapi eemaldamine
4 mutrit maha ja kogu metall kila kolaga kotti
Õngitse alt lahti tühikäigu mootori pistik, gaasiklapi pistik, jahutusvedeliku ja IAC voolik...
Sikuta lahti ja eemalda... eemaldamine on lihtsam, kui kollektor on lahti.
9. Kollektori eemaldamine
Poldid lahti ja kuku nõksutama - kummihaamer on heaks abiks.
Tõsta keregelt üles ja nagista see peenike vaakumvoolik alt lahti.
Tõsta kollektor maha ja kata plokikaane sisselaske augud kaltsuga.
Hangi suurem purk karburaatoripuhastus vahendit ning nühi kollektorist EGR'i süsiniku ja karterituulutuse õliaurude segu maha.
Sul on võimalus hiljem karterituulutuse voolikule mingi kogumiskann vahele korraldada... kui vaja viskad minema ja paned uue. Mina kasutasin kütusefiltrit
10. klapikambri kaante eemaldamine
Esimesel kaane ees ääres jookseb karterituulutuse voolik tagumise kaane külge - eemalda see.
Muideks see voolik eemaldati 97 aasta mudelitel.
Mazda insenerid avastasid, et õhutus ei käinud läbi karteri vaid läks otse läbi selle tasakaalustus torustiku sisselaske kollektorisse...
Võimalik oleks avad blokeerida nii kaanes, kui torul ja see toru tagasi panemata jätta, mida ma enda autol ka tegin.
Eemalda kaaned, erinevate kaante poldid ja tihendid pane eraldi kotti.
Puhasta kõik pinnad, eemalda vana tihendi silikoon jne
Esimese kaane küljest läheb 90° paindega voolik sisselaske kollektorisse.
Võta see 90° paindega klapike ja lase karburaatoripuhastusvahendiga kõvasti läbi - kui teda loksutada peab ta vabalt klõbisema.
1. Klapikambri kaante paigaldamine
Uuri mõlemat klapikambri kaane tihendit ja leia õige (R - salongipoolne)
Paigalda nad soonde... mootoriõliga võid enne kergelt soonepoolse osa kokku teha - läheb libedamalt.
Võta Loctite 5920 ja lapiku kruvikeeraja otsaga kanna plokikaane igale 90 kraadisele pöördele õhuke kiht:
Paigalda pehmelt kaaned ja vaata, kas kõik klapib.
Keera näpuga õrnalt poldid kinni järgnevas järjekorras
Keera võtmega kuskil 3-4 ringi järjest suureneva jõuga, kuni kaaned saavad 8Nm jõuga kinni.
Kuna tihend/silikon vaikselt annab järgi tee kontrollring, et jõud on ikka kõikjal sama.
2. Sisselaske kollektori paigaldamine
Puhasta plokikaane sisselaske pinnad ja paigalda sisselaske kollektori tihendid.
Tõmba õrn kiht Lockite 5920 gaasiklapi poolsele otsale.Pinguta kollektor kinni 3 ringiga kuni jõuni 25 Nm järgnevalt :
3. Ühenda bensiinivoolikud
Keera pumbast tulev metalltoru poldiga fuel raili külge kinni 33 Nm (mõistusepiires tugevalt, kui võti ei näita)
Ühenda paaki viiv voolik rõhuregulaatoriga, regulaator kollektoriga.
4. Juhtmed ja vaakumvoolikud
Kinnita EGR'i klamber plokikaane ja kollektori külge.
Paigalda kõik juhtmed, voolikud, gaasitrossid jne
Vaakumvoolikute kontrollimiseks on järgnev joonis:
Paigalda küünlad, küünlajuhtmed.
5. Jahutusüsteemi täitmine
Kui jahutussärgi loputust pole kaua teinud siis kalla nii paisupaagi kui ka mootori täitmisavast vett sisse ja hoia ämber all.
Kalla natuke jahutusvedeliku ja uha vesi välja, sulge radiaatori kork ja ühenda voolikud õlifiltri juures.
Täita süsteemi paisupaagi kaudu 1l/minutis
kuni täitumiseni (kiiresti täites satub süsteemi õhk - õhumullid rikuvad tühikäigu ära), sulge kork.
Jätka täitmist mootori täitmisava kaudu, kuni täitumiseni.
Hiljem kontrollida taset mootori täitmisava kaudu ja vajadusel lisada.